Barichara

I februari åkte jag och Hamish på minisemester till byn Barichara - Colombias vackraste by enligt colombianerna själva! Och visst var den vacker. Alldeles, alldeles underbar till och med.
 
Här bodde vi - så fantastiskt skönt att få vakna till fågelkvitter istället för trafikbuller. 
 
En stor del av helgen ägnades till att bara promenera runt bland alla fina gator och gränder.
 

 
 
En dörr i alldeles lagom storlek om ni frågar mig!
 
I byn finns, som i de flesta colombianska byar, en hel massa kyrkor. Den här blev min favorit.
 
 
 
Hur gulligt hus? 
 
 
 
Utöver våra promenader i Barichara vandrade vi en dag  även till grannbyn Guane, som ligger ett par timmar bort till fots.
 
 
 
 
Guane var väldigt lik, och minst lika fin, som Barichara men i ett mindre format. 
 
 
 
I Guane fick vi ett par nya kompisar...
 
 
...luktade på blommor...
 
...och avnjöt salpicón, vilket är fruktsallad blandat med fruktjuice och lite läsk. Perfekt för en varm dag och ännu bättre efter några timmars hajk! 
 
Helgen bjöd även på fantastisk eftermiddagssol och tappa-andan-vackra solnedgångar.
 
Detta Lejonkungen-ljus måste såklart dokumenteras. Precis som sig bör med allt som är fint. 
 
Som ens resesällskap, till exempel <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nog ser det vackert ut alltid och vilka fantastiska bilder sen! Kanonfint alltihop! 😊

2017-03-03 @ 05:57:43
Postat av: Mamma

Det var ju inte meningen att vara anonym när jag nu äntligen får till en kommentar 😉 Kram på dig gumman! ❤

2017-03-03 @ 06:02:06
Postat av: Mormor

En mulen morgon med lite snöfall och så är det nytt på bloggen då ljusnar det. Så många fantastiska bilder från ett vackert land men gladast blir jag av att få se Er. Kramar <3

2017-03-03 @ 08:13:37
Postat av: Moster

Magiskt! Killen på bilden är snygg också oas cjag tar särskilt till mig bild numbro 2 <3

2017-03-10 @ 23:04:19
Postat av: несложные физ упражнения для коленных суставов

I am really impressed with your writing skills and
also with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you customize it yourself?
Either way keep up the nice quality writing, it's rare to see a nice blog like this one nowadays.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback