Några ögonblick ur livet som fredsobservatör

Nu kanske det ser ut som att jag bara har haft ledigt och turistat, men jag har ju jobbat också. En hel massa faktiskt, under juni och juli var jag ute på medföljning mest hela tiden men det är ju det som jag tycker är allra roligast med jobbet som fredsobservatör!
 
Jag har hunnit med ett par vändor till Santa Marta vid karibiska kusten...
 
 
 
 
 
 
...suttit fast i timslånga bilköer pga vägras någonstans utanför Bucaramanga...
 
...fått se detta fantastiska träd i San Gil...
 
 
...tillbringat några dagar i Monteria, där gatorna var fulla av leguaner...
 
...och där jag delade boende med både papegojor och påfåglar.
 
 
Jag har också svettats orimliga volymer i Barrancabermeja, Aguachica och som här i La Gloria...
 
...fått läsa en stund i skuggan...
 
...samt druckit kaffe på colombianskt vis. Borde ju inte vara lagligt att servera kaffe i en sådan liten mugg :(
 
Jag har också åkt lite flodbåt...
 
 
 
 
...och dött söthetsdöden pga denna minisköldpadda.
 
 
Behöver jag säga att jag älskar mitt jobb?
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

"Tänk att få vakna tidigt en morgon"...höra plinget från mobilen som säger nytt blogginlägg....Ingen tror jag kan förstå den känslan för den är så fantastisk.Gabriella Du berikar mitt liv med Dina resor,uppdrag och Din känsla för Ditt arbete.Tack älskade barnbarn <3

2016-09-05 @ 07:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback