Frukter, fauna och annat fint i Nariño

De två senaste veckorna har jag hunnit med två medföljningar till provinsen Nariño i södra Colombia. Jag hade aldrig varit där tidigare och föll pladask för det fantastiska landskapet och det nästintill perfekta klimatet.
 
Pasto till exempel är Nariños största stad och även en av de kallaste. Men oj vad fin ändå där den ligger omringad av berg och vulkaner.
 
 
Och kolla liksom, pastellhusen!  
 
Såhär ser det ut några timmar söderut, på väg mot byn San Pablo. Colombia, ibland är du en sån himla show off.
 
San Pablo, med dimhöljda berg med vattenfall lite här och var samt med lite behagligare temperatur än Pasto. Så rackarns fin plats, kolla bara!
 
 
 
 
:')
 
De två sista dagarna tillbringade vi på en liten gård utanför San Pablo.
 
 
Där fick vi många nya kompisar.
 
 
 
Ja, minus denna skorpion då kanske som jag nästan satte mig på :-)))))
 
Av gårdens ägare blev vi bjudna på egenproducerat kaffe.
 
Gjort på dessa bönor. 
 
Förutom kaffe och god mat skämdes vi också bort med inte mindre än 7 olika sorters frukter och bär som odlades på gården. Som jordgubbar som växer på höga buskar istället för på marken som i Sverige...
 
...färsk mango som bäst ätes med salt...
 
...clementiner...
 
...och ananas (som till skillnad från jordgubbarna växer på marken??? *rubbad världsbild*)
 
Vi fick även smaka på den knäppa frukten guana som ser ut som en grön bucklig banan och som innehåller ludna, blöta och söta små kärnor...
 
(En äter det vita fluffet som till konsistensen påminner ohemult mucket om blött gosedjur :D)
 
...bananer...
 
...och sist men inte minst fick vi med oss varsin påse apelsiner hem.
 
 
Alla de fantastiska människor vi får lära känna i vårt jobb alltså. Hjälp vad fint det är.
 

Kommentarer
Postat av: farmor

OH vad roligt att höra ifrån dig förstår att du tycker om den fina staden och dess omgivningar Vilka konstiga frukter det finns (går dom verkligen att äta )ja naturligtvis men underliga ser dom ut håller mig nog till mango och clementiner Och den där skorpionen ger mig rysningar Du har allt en feg farmor kramar l massor Var rädd om dig Ella min 💕❤

2016-05-11 @ 08:57:36
Postat av: Mamma

Vilka fina och spännande platser du får se och uppleva, Kul med alla frukter och bär, särskilt de där jordgubbsbuskarna som jag gärna skulle vilja ha i stugan.

2016-05-11 @ 22:24:02
Postat av: Mormor

Gabriella! Du bjuder oss på underhållning av världsklass. Jag njuter. Tack. Stor kram!

2016-05-15 @ 08:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback