Finbesök från Spanien

För två veckor sedan fick jag finbesök från Spanien! Alejandro, som var utbytesstudent vid Linköpings universitet och som träffade och blev tillsammans med min klasskompis Sofia under vårt första år och som hängt ihop sen dess, skulle nämligen hit till Bogota på en jobbresa. På fredagkvällen tog jag med honom till min bästa restaurang/klubb här i stan och på lördagen gjorde vi en massa turistiga grejer, som sig bör.
 
Vi började dagen med att åka upp till berget La Monserrate, såklart.
 
Vi tog obligatoriska turistselfies.
 
 
Samt spanade in marknaden som finns däruppe.
 
Ale var dock inte lika pigg som han gav sken av på bilden ovan, utan fick i själva verket smaka på den berömda sorrochen, alltså höjdsjukan. Dock inget som lite cocablads-te inte kunde råda bot på.
 
 
 
Resten av dagen strosade vi runt i centrum. Till lunch beställde vi in olika typiska colombianska rätter och när det började mulna på framåt eftermiddagen smet vi in på ett museum.
 
 
 
Glad spanjor som gav mig fem av fem guide-toasters! :D
 
Det var längesedan som jag skrattade så mycket och oj vad jag har saknat Spanien-spanskan!
Vi skypeade också med Fia som numera bor i Madrid med Ale, och konstaterade hur himla knäppt och fint livet är ändå.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Gabriella! Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Du passar även som guide! Som fotograf! Jaa allt Du gör blir bra. Stor kram.

2016-05-24 @ 08:49:35
Postat av: Mamma

Vad fint med besök och vad roligt att få en anledning att vara turist för en dag 😊 Fina bilder som vanligt!

2016-06-04 @ 22:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback