Guaduas

Oj vad tiden flyger, nästan två månader sedan sist! Men dygnets timmar räcker liksom inte till, särskilt inte när en mer eller mindre har levt i sin resväska på sistone och dessutom gått och blivit kär(!) mitt uppe i alltihop. 
 
Förutom fältresor har jag även hunnit med en del utflykter på min fritid, däribland denna till Guaduas som jag och Hamish gjorde senaste gången han hälsade på mig (han bor i en annan stad ganska långt ifrån Bogota). 
 
Hursomhaver. Vi tog bussen, då Guaduas bara ligger ett par tre timmar utanför stan. 
 
Men som allra oftast i det här landet tog dock resan snarare dubbelt så lång tid än utlovat, men vad gör det när en har den här nya zeeländaren som resesällskap.
 
Till slut var vi framme, kolla fint!
 
 
En by bestående av lagomt slitna stenhus och kullerstensgator överallt, en riktig Ella-by med andra ord.
 
Vi promenerade runt i gränderna, fikade, tittade på keramik och njöt av att vara i det perfekta klimatet för ett slag, istället för mitt kalla Bogota och hans ohemult varma Barrancabermeja.
 
 
 
 
 
 
<3

Kommentarer
Postat av: Mormor

Mormors romantiska hjärta klappar för Er, det vet Du ju redan, kanske lite hårdare den här gången.Vilka platser Du får besöka den ena vackrare änden andra och som vanligt lyckas Du fånga det vackra på bild. Kram på Er!<3

2016-12-15 @ 10:12:07
Postat av: Moster

Men wow och kul och 💞

2016-12-17 @ 10:32:56
Postat av: Erik

Häftigt, man blir som vanligt lockad att åka på äventyr :) Spännande med Hamish också!

2016-12-18 @ 20:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback