Marknad i Chichicastenango

En dag tog jag, Dani och Sofia bussen till Guatemalas största marknad, Chichicastenango!
 



Kunde inte låta bli att föreviga min bussgranne. Maya-kvinnorna alltså, så fina.
 

Några bussbyten och ett par timmar senare var vi framme. Torsdagar och söndagar är de officiella marknadsdagarna och då vi inte prickat in någon av dessa var det tyvärr ganska låg aktivitet för dagen. Men en guipil, alltså en klassisk maya-topp, kom jag iallafall hem med!
 
 
 

Chichi är vanligtvis lite kallare än t.ex. Pana eftersom det ligger på en högre höjd. När vi kände oss nöjda (och lite småfrusna) hoppade vi så på bussen till det betydligt varmare Panajachel igen.
 

Med ett lunchstopp i Sololá, byn som jag alltid passerat på väg till och från Pana men aldrig utforskat närmare. 
 
Väl tillbaka i Pana gick vi ner till sjön där vi fick beskåda detta magiska och jag kunde ännu en gång konstatera att eftermiddagsljuset ju är det bästa ljuset, mon dieu liksom.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Ser härligt ut med sol och värme och det är det vi väntar på här hemma i ett blåsigt och inte så varmt Härnösand. Jag njuter i alla fall av Dina bilder och är glad för Din skull. Kramar <3

2015-05-27 @ 17:36:16
Postat av: Farmor

Kanske du vill veta lite om hur det är här hemma.Kallt ruggigt bara 6 grader inte vad man man vill ha i Juni månad .Är iallafall glad för din skull som har det så fint Imorgon ska Adam på bal finklädd med ny kostym och stilig värre Han går ut 9 an hoppas vädret blir bättre Snart är du hemma igen .Längtar Tusen kramar

2015-06-01 @ 11:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback