Idolbilder, önskeväggar och en colombiansk delikatess

Söndagen inleddes med finfrukost hemma hos min familj följt av en mindre fotosession utanför huset.
 

Min syster Paula tycker nämligen att Andreas är sjukt lik Avicii så ett gäng idolbilder var ju givet. (Borde helt klart spelat Avicii-kortet när vi förgäves försökt få bord på min favoritklubb kvällen innan.)
 
En avskedspresent fick Andreas också <3
 
Själv var jag sjukt pepp på ännu en solig dag och roliga planer.
 

Vi var nämligen bjudna på brunch hemma hos min handledare Daniel!
 

Efter flera timmars ätande och pratande tyckte hela gänget att det var dags för en promenad i det fina vädret. Bogotás historiska centrum, la Candelaria, är ju för övrigt himmelriket för oss med en förkärlek till slitna dörrar, fönster och (välgjord) grafitti. 
 
 
 
 
 
 
 

Ja, ni fattar. Vi hittade till och med en önskevägg där folk skrivit upp vad de vill göra under 2015. Hur fint??
 
 

En massa dödsfina gator och ett par loppmarknader senare kom vi fram till torget, Plaza Bolivar.
 
 

Som i vanlig ordning var täckt av duvor.
 
Jag insisterade på att Andreas skulle prova obleas.
 

Dvs två tunna kexrån med en fyllning bestående av allt på bilden ovan - sylt, kolakräm, grädde, strössel, kokos och riven ost. Vi delade på halva innan vi nästan tuppade av pga sockershock.
 
 
 
 
 
 
 
La Candelaria alltså. Sweetniñojesus vad fint. 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hörde plinget i natt på mobilen och rusade till datorn nu på morgonen och se vilka härliga bilder Du lagt ut. Mästerfotograf och guide och Du har allt Gabriella! Tack och kram från Mormor <3

2015-03-10 @ 07:48:46
Postat av: ISA

Nej men vilken härlig blogg! Hittade just hit. Vilken fantastisk stad det där verkar vara :))

2015-03-14 @ 09:11:08
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Farmor Gunilla

Hej Ella
Sitter hos min vännina Monica Har gått igenom alla åren du varit ute på dina härliga äventyr Så nu har även jag fått se en del av världen genom dina ögon Tack Ella många varma kramar till dig från Farmor

2015-03-17 @ 11:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback