Paraplyer och parasiter i Panamá

Ett par dagar efter nyår sa jag hejdå till Panajachel (</3) och åkte till Guatemala city för att ta flyget till Costa Rica.
 

På flygplatsen i San José skulle jag nämligen möta upp denna brutta - så himla roligt att få resa och hänga med Petra som på den gamla goda tiden.
 

Efter en natt i San José så hoppade vi på bussen mot vår första destination - Bocas del Toro i grannlandet Panamá! Det här kan för övrigt vara en av de knäppaste landsgränserna jag varit med om hittills där bron, som sannerligen har sett sina bästa dagar och som måste korsas till fots, är det ingemansland som skiljer de två länderna åt. 
 

Väl på andra sidan tog vi båten till ögruppen Bocas del Toro. Regnmolnen hängde oroväckande tunga på himlen och vi höll tummarna för att de skulle blåsa över till morgondagen.
 

Det gjorde de inte. Jösses vad det regnade.
 
 
 

Gråa skyar och hällregn kan ju lätt bli lite tråkigt i längden, så därför passade jag på att dra på mig lite parasiter i magen. För att vi inte skulle gå under av tristess, liksom.
 

Efter en något trevande inledning blev det dock bättre, både magmässigt och vädermässigt.
 

Vi hängde på sköna uteserveringar...
 

...badade på sjöstjärnestränder...
 

...tog promenader bland fossiler och snäckor...
 

...och njöt av en hel halvdags blå himmel innan det var dags att säga tackochhej till Panamá och åka tillbaka till Costa Rica.

Kommentarer
Postat av: Bella

Ja den där landsgränsen känner man igen. Mycket märklig! :)

2015-01-16 @ 23:51:04
URL: http://bellitabonita.devote.se/
Postat av: Mormor

Gabriella, Du bjuder oss på en massa spännande äventyr som ibland orsakar lite oro men du fixar det så allt blir vackert och njutbart. Kram <3

2015-01-17 @ 08:21:36
Postat av: Petra

Alltså bilden på mig där det regnar?! So. Gross.

Svar: Jag förstår inte vad du pratar om :*
Gabriella

2015-01-18 @ 17:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback