Parkhäng, fotboll och Lucia

De senaste veckorna har, utöver utflykter, varit ganska fulla av fina små aktiviteter.
 
Såsom eftermiddagspromenader i parken...
 
... mysiga kvällar under julpyntade träd...
 
...och fotbollsmatch!
 
 
Det var advokatens hemstads lag, Bucaramanga, som spelade mot ett av Bogotas lag. Bucaramangas färger är gult och grönt men då ingen av oss hade den rätta tröjan körde jag på Colombias matchtröja och advokaten på Sveriges - funkar det med! 
 
Vi har också firat Dia de las velitas, alltså de små ljusens dag, i parken tillsammans med resten av stans invånare.
 
En får tända hur många ljus en vill, där varje ljus representerar en önskan/bön. Fint ju.
 
 
Och sist men inte minst så har jag lussat! För andra året i rad! (Var ju med i ambassadens luciatåg i Guatemala förra året.) Alltid kul (och lite knäppt) att hänga med en massa svenskar såhär långt hemifrån. Och så fint att få träffa mina kollegor från ambassaden igen <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Ella vilken fin tradition med att tända önske ljus Jag förstår du har många drömmar Hoppas dom alla slår in Många jul kramar Välkommen hem kramar i massor ♡

2015-12-19 @ 08:34:21
Postat av: farmor

Helt plötsligt blev jag anonym glömde skriva att det var jag Farmor ♡

2015-12-19 @ 08:40:20
Postat av: Petra

fin du är i håret på fotbollsbilden!

2015-12-19 @ 11:15:58
Postat av: Mormor

´Du är på upptäcktsfärd hela tiden Gabriella! Undrar var Du firar Lucia nästa år? Nu blir det jul här hemma och Du är så välkommen hem: Kramar<3

2015-12-19 @ 14:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback