Öken, ägg benedict och gummibjörnsmilkshake


En söndag vaknade vi till strålande sol, något vi inte är alltför bortskämda med här i Bogota.
 
Vi firade med finfrukost på ett av mina favoritkafeer. Jag åt ägg benedict för första gången och förstår inte hur denna gudagåva har kunnat undgå mig under alla dessa år? 
 
Efter frukosten satte vi oss i en taxi och hoppade av här, på Botaniska Trädgården.
 
Då ingen av oss varit här tidigare började vi med att klättra upp på en höjd för att få en bra utblick över trädgården. Den var, precis som vi hört, enorm.
 
Där fanns blommor i överflöd...
 
...ökenlandskap...
 
 
...och olika sortees palmer.
 
 
 
Finn ett fel (dvs en advokat)
 
 
 
 
 
 
Efter några timmar i trädgården åkte vi till marknaden i Usaquen, där jag varit många gånger tidigare och gillar skarpt.
 
Där hade förberett julbelysningen, som skulle tändas vecka därpå.
 
Vi testade ett knäppt milkshake-ställe som jag hade läst om, där man får välja bland en hel uppsjö av originella ingredienser som sen blandas tillsammans med mjölk. Jag valde gummibjörnar medan advokaten körde på kexchoklad.
 
För att balansera ut den extrema sockerchocken (mon dieu alltså) delade vi på en grillad majskolv till efterrätt.
 
Strosade sedan runt en stund bland färgglada traditionella väskor, smycken och annat smått och gott, innan vi begav oss hemåt igen. Fin söndag.
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Fantastiskt vacker natur och växtlighet och Du guidar oss så fint och jag får uppleva ställen som jag aldrig kunnat drömma om, ett land så långt borta. Tack för den här turen! Kram <3

2015-12-14 @ 23:03:30
Postat av: Anonym

Schysst natur och märkliga smaker i fin combo👍🏻😊

2015-12-17 @ 20:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback