Långfredag i Santa Catarina

På långfredagen intogs frukosten på min egna lilla veranda tillsammans med ett nytt frukostsällskap.
 
 

Ale hade nämligen åkt från Chiquimula till Panajachel kvällen innan! Efter frukosten tog vi en pickup för att åka till grannbyn Santa Catarina. Ale hade aldrig åkt pickup förut (?) och vågade inte stå upp på flaket till en början <3
 

Vi åkte längs med min och Rebeccas gamla promenadväg och doften av eukalyptusträd gjorde mig som vanligt helt nipprig.
 
Efter en stund vågade han sig emellertid på att do it like the locals och åka stående, vilket ju är hela grejen med att åka pickup om ni frågar mig (förlåt mormor).
 
Vi hoppade av lite tidigare och stannade här, vid min favoritutsiktsplats.
 
 

Och promenerade sedan sista biten till Santa Catarina.
 

Hela byn var påskpyntad.
 

En typisk grej är bland annat dessa sågspånsmålningar på gatorna där processionerna senare kommer äga rum.
 
 

Vi fick ganska snabbt två nya vänner, Cecilia och hennes lillasyster Ana.
 

Ales mobil var spännande.
 
 
 

Så kramades vi hejdå och jag fick den här fina blomman av Cecilia.
 
 

Vi promenerade vidare ner mot vattnet, förbi fantastiska tyger och annat fint.
 
 
Ale fick klättra i träd och leka av sig lite, innan det sedan var dags att åka tillbaka hem till Panajachel igen.
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Klart jag förlåter Dig Gabriella, men sticker inte under stolen med att jag ibland är orolig. Litar på Ditt omdöme, men vet vilka faror som lurar i de länder Du väljer att vara i. Fantastiskt fina bilder. Kram <3

2015-04-26 @ 21:09:42
Postat av: Mamma

Kanonfina bilder! Vilka söta barn och vilka vackra tyger!

2015-04-27 @ 19:33:20
Postat av: farmor

Hej Ella sitter hemma och kollar på hockey tillsammans med Dennis och Adam dom lär mig hur internet funkar dom hälsar så gott till dig Många kramar från Farmor

2015-05-03 @ 14:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback