På andra sidan sjön

Har ju helt missat att berätta om den andra utflykten vi gjorde under introduktionsveckan, när vi tillsammans med Mauricio besökte några av byarna på andra sidan sjön. 
 

Vårt första delmål var byn San Juan och dit är det, som i de flesta fall när en ska till någon av byarna runt sjön, båt som gäller.


Vår första båttur och vi var peppade.
 

Jag och Mauricio, Sweden represent osv!
 

Om Lago Atitlán är fin från land så är den ju faktiskt snäppet vackrare till sjöss.
 
 

Efter en dryg halvtimme var vi så framme i San Juan! Här kan en förresten se hur mycket vattennivån har stigit på sistone - förra året stod huset på bilden på torra land, galet ju. 
 

Hit måste jag faktiskt åka igen tror jag bestämt.
 
 
 
 
 
 

Efter någon timme eller två var det dags att haffa en tuk tuk för att åka vidare till grannbyn San Pedro...
 
...för att därifrån ta ytterligare en båt till vårt nästa resmål.
 
 
 

Båtresan dit kändes nästan overklig, så vackert var det.
 
 
 
 
 

Så kom vi fram till Santiago, a.k.a. vår kollega Maddes hoodz.
 
 

Vi strosade lite längs med turistgatan....
 

...och gjorde turistiga grejer.
 

Vi besökte även Maddes arbetsplats, organisationen ADISA , som arbetar för att stärka människor med funktionsnedsättningars roll i samhället. På organisationen tillverkas och säljs bland annat smycken och prydnadssaker gjorda av returpapper, himla bra grej ju.
 

På ADISA hittade jag också den här mysgubben, Mos, vars namn betyder "min son" på tsututjil.
 

Lagom tills klockan slog lunchtid och våra magarna börjat kurra, tackade vi för oss och begav oss ut på byn igen i jakt på lite mat.

 
 

Framåt eftermiddagen var det så dags att åka hem till Panajachel igen och i väntan på vår skjuts vilade vi oss ett slag vid den här kyrkan.
 
 
 
 

Och snipp snapp snut, så var den utflyktsdagen slut!
 

Kommentarer
Postat av: Barbro Lindström

Gabriella! Du beskriver allt så man tror nästan man är på plats, helt fantastiskt. Men nog är jag lite orolig för de här båtresorna för jag ser ju inga flytvästar.Kramar!
Mormor

2014-10-01 @ 09:14:55
Postat av: Mamma

Härliga bilder! Vilka fina platser du får se och vilken söt hund!

2014-10-02 @ 19:52:04
Postat av: Moster

Magiskt!
Kram

2014-10-09 @ 20:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback