Dörrar och gränder i Quetzaltenango

Den 15:e september firade Guatemala sin nationaldag och i likhet med typ halva landet (kändes det som i alla fall, SÅ mycket folk) valde vi att fira denna i staden Quetzaltenango, eller Xela som den kallas i folkmun.
 
Xela är Guatemalas näst största stad och känd för att bjuda på landets bästa nationaldagsfirande. Typiskt mig så har jag dock inte en endaste bild på varken fyrverkerier, parader eller glada nationaldagsfirare, men desto fler på stadens många dörrar, gränder och skyltar. Vad ska jag säga, jag gillar ju sånt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Barbro Lindström

En liten morgontripp till Guatemala och tack Gabriella för Dina fantastiska bilder. Mormor njuter men med viss oro också.Kram på Dig <3

2014-10-21 @ 07:11:56
Postat av: Petra

Snygg fläta!

Gillade starkt din kommentar om att du inte hade några bilder på fyrverkerier utan istället på dörrar och gränden. Så typiskt dig ;) Men jag gillar faktiskt bättre dina fönster- och gatubilder än bilder på fyrverkerier!

2014-10-21 @ 19:07:38
Postat av: Mamma

Precis som Petra så gillar jag de typiska Ella-bilderna, mycket snyggt!

2014-10-22 @ 19:11:09
Postat av: Moster

Love it all!
men dörrarna :-)

2014-10-24 @ 22:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback