Monsterjulstjärnor, drakar och kära återseenden

Som ni säkert redan har räknat ut så har det varit en hel del flängande hit och dit under hösten (därav sämst uppdatering).  Här kommer således ett axplock av mina senaste äventyr!


En helg tog vi båten över sjön till byn San Pedro.
 

Där finns bland annat monsterstora julstjärnor...
 

...och bästa grillbuffépoolpartyt!
 

På Allhelgona åkte vi till Sumpango för att titta på den årliga drakfestivalen. Hjälp vad stora vissa av drakarna var, och det var med nöd och näppe som vi lyckades undvika att få en av de största i huvudet när den plötsligt störtdök :-)))
 
 
Några vändor till staden Antigua har det också blivit, en av mina favoritplatser här i Guatemala.
 

Inte så konstigt kanske med tanke på att i Antigua finns både de finaste gatorna...

 
 
 
 

...det bästa kaffet...
 

...och den godaste glassen.
 
 
 
 
 

Två jobbresor till El Salvador har det också blivit, där vi otroligt nog klarat oss från både dengue och chikungunya bägge gångerna. (Tackar ödmjukast högre makter.)
 

Sist men inte minst har jag varit rätt mycket i Guatemala city, där jag bland annat har hängt med den här pinglan! Marie Andréen är min handledare på ambassaden i Bogotás frus systerdotter (låter krångligare än vad det är), och vi umgicks en hel del i Bogotá när hon var där på besök. 
 
Marie Andrée insisterade för övrigt på att jag skulle prova den senaste trenden i dryckesväg, nämligen juice med gelekulor som splashar när man tuggar på dem. Lite småknepig konsistens men en vill ju vara down with the kidz liksom.
 

Kommentarer
Postat av: MORMOR

Blev nu sittande vid Din blogg och det snurrar runt i mitt huvud , var är jag, där eller här? Jaa Gabriella, Du ger mig så mycket upplevelser och äventyr och jag lever mig in i Din resa så därför undrar jag? Vilka fantastiska bilder och fantastiska kompisar Du har.Kram från Mormor

2014-12-30 @ 07:32:48
Postat av: Mamma

Vad mycket spännande du fått uppleva! Härliga bilder!

2014-12-30 @ 21:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback