Sverige och E4:an mot norr

I mitten på juni, efter att ha avslutat praktiken, packade jag min ryggsäck och satte mig på planet mot Sverige för en veckas efterlängtad semester.
 
Eller ja, planet mot Paris rättare sagt, för att sedan fortsätta färden med slutdestination Arlanda Airport. Pappa tog emot mig på flygplatsen och vi tog E4:an mot norr. 
 
Efter en lång bilresa nådde vi så slutligen den här grusvägen...
 
...som leder till min bästa plats på jorden, nämligen stugan i Utvik. Åh.
 
Förutom att njuta av lugnet, den friska luften och naturen, ägnade jag dagarna åt aktiviteter som hör sommaren i stugan till. Som promenader i den ljumma kvällssolen, till exempel.
 
 
 
 
 
 
Grönskan, dofterna, ljuset. Som jag hade saknat detta, alltså.
 
 
 
Eller som att äta godaste salladen signerad lillasyster till middag.
 
Läsa tanttidningar i solstolen.
 
Bada (trots kall-rekord men vad gör man inte.)
 
Baka bullar.
 
Njuta av lugnet på bryggan i kvällssolen.
 
 
Spexa med de här.
 
Och åka på utflykt, förbi norrlandsskogar...
 
...och fina gamla hus...
 

...till jordens ände. Eller Rotsidan, som det heter på kartan.
 
Jag var rätt nöjd med tillvaron.
 
 
 
 
 
 
 
Hann även med den traditionsenliga catchupvadharhäntdetsenastehalvåret-promenaden i ett somrigt Härnösand...
 
...middag och mys hos mormor...
 
...och en ruskigt fin solnedgång över mitt älskade Höga Kusten. En ganska så perfekt avslutning på några ganska så perfekta dagar hemma i norr.
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Älskade Gabriella! Mitt i rulltårtsbaket hamnade jag här och nu trillar tårarna och jag delar Din glädje och försöker ta mig tillbaka till spisen.Kramar <3

2013-07-14 @ 17:35:45
Postat av: Mamma

Nu trillar tårarna även här i stugan när jag blir påmind om de underbara dagarna du var här och hela familjen var samlad, så glad och tacksam för dessa dagar! Kramar från oss alla <3

2013-07-14 @ 22:03:24
Postat av: Moster

vackra bilder, kära vyer och mitt favorithus med dörren! Men jag undrar om du var uppe vid sjön och grillade korv?
Kram

Svar: Nej, ingen korvgrillning den här gången - men det kommer ju fler somrar!
Gabriella

2013-08-16 @ 11:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback