Stockholm, midsommarafton och kära återseenden

Efter några härliga dagar uppe i norr var det dags att kramas hejdå och hoppa på bussen till den kungliga hufvudstaden. 
 
Stockholmsvistelsen inleddes med kusinmys och lunch på kafé Vetekatten.
 
Efter lunchen styrde jag stegen mot Östermalm och Colombias konsulat, för att hämta upp mitt arbetsvisum.
 
Jag hade lite tid att fördriva och var bättre att göra detta än i ett lugnt och vackert Humlegården?
 
Så var väntan äntligen över och jag fick träffa den här igen! Som jag har saknat henne, alltså. Vi firade med en av våra paradrätter, hemlagad pizza, till middag.
 
Nästa dag var självaste midsommarafton. Vi mötte upp min kanadensiske vän Darcy, som hade rest från Linköping dagen till ära, och styrde kosan mot Skansen. Perfekta platsen för en numera Bogotá-bo med Sverigelängtan och sommarabstinens, ju.
 
 
 
Då temat för dagen var "all-in svensk midsommar" ingick såklart kransbindande. Mr Darcy visade sig vara en naturbegåvning medan andra fick kämpa lite mer.
 
Slutresultatet blev ju dock bättre än bra om jag får säga det själv, och vi var redo att ge oss ut i sommarvimlet!
 

Vi dansade kring stången.
 

Vandrade bland marknadsstånd.
 
Åt sockerkringla.
 
Och beundrade vår vackra huvudstad.
 
Framåt eftermiddagen och lagom tills det började mulna på tog vi Djurgårdsfärjan över till andra sidan vattnet, för att därefter hoppa på bussen ut till Nacka för middag, lekar och mer firande. Och jordgubbstårta, såklart.
 

<3
 
Här är vi hela gänget!
 
Den mycket fina midsommaraftonen avslutades sedan med en promenad hem till Petra, längs med folktomma Sundbybergsgator och med morgonens första solstrålar över hustaken.
 
På lördagen sov vi ut, åt brunch och tog sedan tunnelbanan in till Gamla stan, där vi strosade runt i några timmar.
 
 
 Så sa vi hejdå till Darcy och åkte hem till Petra och åt godis och tittade på Vampire Diaries, precis som sig bör när det är ens sista kväll i Sverige på ett tag.
 

Kommentarer
Postat av: Parlanchina

Åh, som jag längtat efter detta inlägg! Fast nu när det väl kom så var det nästan tråkigt - vill tillbaka. Eller snarare, vill ha dig tillbaka här! Miss you so muuch alrääädy!

(Måste bara påpeka att jag, som vanligt, ser ut som en riktigt pudding på alla bilder. Speciellt där jag ska binda krans).

Svar: Jag veeeeet, jag vill vrida tillbaka tiden! Eller ännu hellre, en favorit i repris ahora mismo!
Hahaha jamen då är det ju allt i sin ordning, pudding är väl vårt middle name?
Gabriella

2013-07-22 @ 21:11:51
Postat av: Mormor

Tre fina kusiner, vilket kärt möte och på mitt älskade "Vetekatten".Fina dagar där i Stockholm med fina bilder och så klart vill vi helst ha Dig här hemma men .......Kramar!

Svar: Ja, kusinmöten är ju bland de bästa mötena och på Vetekatten kan man ju inte ha det annat än bra! :) Kram!
Gabriella

2013-07-23 @ 21:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback