Working 9 to 5

...eller ja, 8 to 5 till och med. Förutom på fredagar, då jag jobbar 8 till 13:30 - helt ok det med.

Första dagen på jobbet var bra. Fantastiskt bra, närmare bestämt. Dagen inleddes dock allt annat än optimalt, då jag var nära att få ett smärre nervsammanbrott när det var tio minuter kvar tills att jag skulle infinna mig på ambassaden och jag fortfarande inte lyckats få tag i en taxi (fick dock hjälpt av vår dörrvakt och lyckades tajma det så att jag gled upp framför ingången kl.07:45 på sekunden - like a boss). På lunchen fick jag också två orangea fläckar på ny-blusen (den kritvita, såklart), men bortsett från dessa två incidenter förflöt dagen förvånansvärt smidigt.
 
De här första dagarna kommer bli lite av en mjukstart, så att jag får en chans att bli varm i kläderna innan jag får min riktiga första arbetsuppgift. Jag har spenderat en ganska stor del av de två första dagarna med min handledare, som för övrigt är vansinnigt bra. Jag har gått igenom sekretess- och säkerhetsavtal, fått träffa och prata en stund med ambassadens alla medarbetare, fått ett kontor, egen jobbmail och lite annat praktiskt.
 
Ambassaden i Colombia är ganska stor, med totalt 24 medarbetare varav några är utsända från Sverige och några är lokalanställda. Det är en väldigt avslappnad och positiv stämning på kontoret, och det har varit otroligt spännande att få höra om de anställdas arbetsuppgifter och ansvarsområden, bakgrund och tidigare erfarenheter. På grund av tystnadsplikt kan jag inte ge en särskilt ingående beskrivning av vad det är som jag kommer att göra, men utifrån det jag har fått veta hittills så har jag med all sannolikhet ett mycket spännande och utvecklande halvår framför mig. 
 
Det kan av naturliga skäl inte bli några bilder innifrån ambassaden, men igår när jag test-promenerade sträckan till jobbet så passade jag på att i alla fall avfyra några bilder på exteriören - enjoy!

Gatan...

...byggnaden...

.
...entrén!

Japp - lite så det ser ut, alltså.
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Spännande Gabriella! Jag är halvvägs inne i datorn tror jag för att kunna ta del av allt Du skriver, ja Du vet ju hur tokig jag är. Lycka till i fortsättningen.

2013-01-23 @ 07:35:45
Postat av: Mamma

Haha, gillar mormors kommentar ;) Kul att första dagen på ambassaden kändes så bra, det låter som att du kommer att få en mycket intressant och lärorik tid där!

Svar: Hahaha ja jag kan riktigt se mormor framför mig xD Jajemen, blir nog bra det här!
Gabriella

2013-01-23 @ 18:01:43
Postat av: Linda

Du är så bra.

2013-01-24 @ 19:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback