Vintage, flashmob och en touch Brazil

 I lördags var det full rulle här i Bogotá! Vi tar oss en titt.
 
Dagen inleddes med en vintagerunda tillsammans med Cecilia - vi var på jakt efter något brasilianskt till kvällens firmafest. Utbudet var väl lite sisådär, om vi säger så. Jag hittade en autentisk jacka från den Colombianska polisen som satt som en smäck, men det blev av naturliga skäl inget köp. Dels för att den inte var särskilt brasiliansk, men framförallt för att jag lever gärna ett tag till, liksom. 
 
Efter den fruktlösa shoppingrundan trängdes och svettades vi i en olidligt lång timme tillsammans med halva Bogotás invånare på bussen på väg mot vårt nästa delmål för dagen - ett köpcentrum i de södra delarna av stan.
 
 

Bombhundar och säkerhetsvakter som undersöker varje skrymsle av alla bilar innan de får parkera på köpcentrets parkering. Inga konstigheter. 
 

Anledningen till varför vi styrde kosan mot just det här köpcentret så långt ifrån våra hoods var detta - nämligen en flashmob anordnad av ambassaden tillsammans med en dansskola! Syftet var att promota svensk musik, och de duktiga ungdomarna gjorde flera dansuppvisningar till gamla goda svenska klassiker som Swedish House Mafia och Avicii (och så lite ABBA, Roxette och Robyn på det, såklart). Om ni vill se hur flashmoben gick till lite mer exakt kan ni klicka här.
 

Här blir min kollega Thomas, tillika marknadsförings-och samarbetsansvarig på ambassaden, intervjuad av tv-teamet. 
 
Jag och Cecilia delade ut broschyrer om vårt fina land, och det är ju inte utan att man känner sig lite stolt ändå.
 

Ja, ni ser ju. Den här enorma affischen är för övrigt bland det första som möter besökarna när de kommer till ambassaden - den, och de guldinramade tavlorna på kungen och drottningen, såklart.
 
 
Efter en lång dag i blågult var det dags att svida om till blågultochgrönt - Thomas, eller dj-Thomasss som vi numera kallar honom, hade nämligen anordnat en fest med Brasilien-tema för ambassadens anställda och dessas vänner och anhöriga.
 
Då vintageutbudet inte levererade satsade jag på detaljerna istället.
 

Då det som sagt inte var en fest för bara ambassadfölk passade jag på att bjuda in min roomie (till höger) och hans två vänner. De lärde mig reggaeton och jag lärde dem den Linköpingska schtekveven. 
 

Och här är några av mina fina kollegor! Vi borde köra brasilien-tema på alla våra casual Fridays på kontoret i fortsättningen, tycker jag.

 

Kommentarer
Postat av: Mormor

WOW, vilken fest, svårt sitta still när man hör ABBA.Klart man är lite ängslig när man ser vilka äventyr Du är ute på men så roligt också.Som vanligt fina bilder, Din blogg en njutning. Kram!

2013-02-27 @ 07:46:11
Postat av: Mamma

Kul att ni gör reklam för vårt fina land, det är klart att du ska känna dig stolt!

2013-02-27 @ 16:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback