Här bor jag

Hade egentligen tänkt visa hur vi bor här i Lima för längesen, men just boende-detaljen försvann någonstans där på vägen, mitt i allt uppsatsskrivande, nya vänner-skapande och frozen yogurt-ätande.

Nåväl, bättre sent än aldrig. Så här ser det ut - vårt hem de senaste två månaderna. 
Bienvenidos!


Hemma på våran gata i stan...




Från början bodde jag i rummet längst upp på terassvåningen, med det minimala fönstret. Till följd av en vattenskada fick vi dock flytta ner en våning; en nerflytt som i själva verket var en uppgradering - rummet längst upp var nämligen som en bastu dygnet runt som det var näst intill omöjligt att vistas i på dagtid. Nu bor jag i rummet med de gröna rullgardinerna.


Vardagsrummet.


Utsikten från köksfönstret.


Mitt rum.




Min utsikt.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Så fint Du har på Ditt rum och vilken fin utsikt. Det känns nästan som att jag varit där för nu har jag ju mer eller mindre varit i Lima ett par månader, ja Du förstår mig säkert.Jättefint och allt detta har Du med Dig hem i Din ryggsäck som vid det här laget nu är sprängdfylld eller.......

2012-04-17 @ 21:13:50
Postat av: Mamma

Verkar jättefint både ute och inne! Ovanligt välstädat på ditt rum också ser jag ;)

2012-04-18 @ 22:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback