Machu Picchu

Efter ännu en uppstigning klockan fem på morgonen var det då dags för dagen med stort D och vår efterlängtade tripp till Machu Picchu. Min timing var dock, som vanligt, inte den bästa. Utöver svår höjdsjuka hade jag dagen till ära även börjat få en uppfattning om vad Perus beryktade "annorlunda bakteriekultur" egentligen innebär, vilket ledde till att jag inte riktigt till fullo kunde njuta av de vackra vyerna och de fantastiska byggnadsverken. Eller som Petra uttryckte det i efterhand: "Jag förstod att du mådde jävligt dåligt när du helt missade den heta puddingen som gick förbi oss - framförallt när jag kommenterade honom men forfarande utan reaktion från din sida."

Inte de mest optimala omständigheterna med andra ord, men trots dessa två sjukor blev dagen ändå rätt fin. Vi hade ju i alla fall tur med vädret.

Första etappen från Cusco till Machu Picchu - två timmars skumpig bussresa...

...där sedan bussen ersattes med ytterligare två timmars tågresa.




Bron som går över älven är en del av Inka-leden.

Äntligen framme!




Toppen av Wayna Picchu.



Vår duktiga guide.






Coca-planta.

Lamabäbis.








Kommentarer
Postat av: Moster

Ella, helt fantastiskt och vilka vackra bilder!

Grattis!

Kram Ann

2011-05-21 @ 22:52:07
Postat av: Mamma

Ja, helt otroligt fina bilder och detta trots dina två sjukor...bra kämpat!

2011-05-21 @ 23:54:52
Postat av: Mormor

Allt är nästan ofattbart i min ålder och hur orkar Du se så glad ut fast "höjden" gjorde Dig sjuk.Men Du har ju minnen för livet med Dig hem. Vilka bilder! Kram!

2011-05-24 @ 09:26:09
Postat av: Your partner in crime

Angaende citatet med puddingen pa Machu Picchu. Sa SANT. Tack for nagra underbara dagar!! <3

2011-05-25 @ 23:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback