En torsdag i Lima

Efter ett okristligt tidigt uppstigande, lite för lite sömn och en fyra timmar lång flygresa anlände jag på torsdagsmorgonen till Limas flygplats, där finaste vännerna Petra och Alex stod och väntade på mig med en alldeles fantastisk välkomstskylt. Det kändes både galet roligt och lite overkligt på en och samma gång, och det var så himla fint att få se dem igen.


Den fina (och med den otroligt smickrande acai-bilden på mig från min och Petras vecka i Brasilien) skylten, som numera pryder mitt rum här i Chile.

Jag gick all in och trotsade risken för både binnikemask och matförgiftning när jag testade den peruanska specialiteten "ceviche", som består av bland annat rå fisk, majs, chili och bläckfisk, till lunch. When in Rome..

Efter lunchen var det dags för Alex att åka till skolan. Jag, Petra och Petras roomie Mikaela från Danmark tog en promenad i stadsdelen Miraflores där de bor. Himla trevligt, trots ovanligt mulet väder.





Efter en stund kom vi till "Parque del Amor"; en fin park full av mosaik, romantiska budskap och kära par.






Kärleksbevis inristade på kaktusblad.


Efter promenaden laddade vi batterierna med den allra godaste frozen yoghurt, innan det sedan var dags att åka till universitetet och gå på föreläsning i ekonomisk politik.

Efter föreläsningen möttes vi upp i parken för att sedan avrunda dagen med en sen middag på en italiensk restaurang, som inte bara hade mysigaste inredningen utan även godaste risotton. En himla fin avslutning på min första dag i Lima.




Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilket fint välkomnande! :) Och vilken vågad lunch för att vara Ella ;)

2011-05-19 @ 09:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback