I'm sorry I missed you but I had a secret meeting in the basement of my brain

Imorse dök vår lärare inte upp till juridiklektionen. Inget jag skulle ha gråtit över i vanliga fall, om det inte vore för det faktum att det var en 08:00-lektion vi snackar om och jag var så in i bomben trött och frusen. Men det gjorde inte så mycket ändå - tröttheten botades med en kopp kaffe och frusenheten försvann lite efter ett helt gäng kindpussar, både ett hej och ett hej då från Brian Jones i klassen (ja, han heter faktiskt så) och en stunds beundran på avstånd av killen på gymmet med den sådär lite Hulken-trasiga grå t-shirten när han gjorde ungefär en miljon chin ups.

Utöver detta så fick jag ju dessutom en riktigt uppfriskande morgonpromenad hem från skolan, då jag lyssnade på the National och fick en och annan undrande blick när jag fotograferade alltifrån höstiga träd och gulblåa hus till livsfarliga elkablar.


Imorgon är det juni och jag plockade precis fram de stickade vantarna, men ja än't bitter.

Hittade ett fint litet Sverige-inspirerat hus...

...och ytterligare ett exempel på det här landets aningen tveksamma lösning när det gäller elförsörjning. Det är vid sådana här tillfällen som man uppskattar sin (avsaknad av) längd lite extra mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback