Reunion i Santiago

Igår tog jag bussen till Santiago för att spendera dagen med två av mina vänner, Georgie och Maria, som jag bodde tillsammans med under en av mina tidigare terminer i Salamanca. Maria, jag och ytterligare en av mina gamla roomies, Justin, har redan haft två reunions under de här tre åren som har gått sedan dess; den första ägde rum sommaren -08 i USA  och den andra sommaren -09 i Salamanca. Den senaste, men absolut inte den sista, hade vi alltså igår här i Chile.

Det är verkligen kul att vi fortsätter att hålla kontakten trots att tiden går och jag är oerhört tacksam över att vi har haft möjligheten att träffas såhär, på olika platser i världen, med jämna mellanrum. Tyvärr kunde inte vår fina vän Justin från Boston vara med den här gången, men vi har redan börjat planera inför nästa reunion, då förhoppningsvis alla kan vara samlade.

Två av mina gamla roomies; Georgie från England och Maria från Ecuador men bosatt i New York. Med på resan hit var även Marias kusin från Ecuador.



Vi tog en slags spårvagn upp till toppen av Santiagos högsta kulle, i hopp om en fin utsikt.

Tyvärr skymdes denna lite av all smog, men den var helt klart godkänd.



Vi hamnade också på en jättefin marknad där man sålde hantverk av olika slag.


Avslutningsvis hade jag en mycket bra dag i Santiago tillsammans med mina fina vänner!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hur skall Du kunna hålla reda på alla Dina vänner?Du har dom ju runt hela världen snart. I mitt huvud snurrar det i alla fall. Kram.

2011-03-14 @ 06:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback