Min första vecka i Chile

Nu har jag alltså varit här i Viña del Mar i en dryg vecka, och har hittills hunnit med en hel del. Förutom en svarttaxi-incident, ett rånöverfall och det bistra konstaterandet att den chilenska spanskan är väldigt annorlunda (läs galet mycket svårare) än den spanska jag är van vid från Salamanca, har jag även bland annat hunnit med...


...promenader i vår vackra stad...


...lite strandhäng...

...att gå vilse i ett försök att hitta universitetet och istället hamnat bland getter i slummen...

...men däremot hittat till ett Starbucks...

...spenderat några kvällar med de andra utbytesstudenterna...


...varit på bio...

...och sist men inte minst, ätit terminens första tallrik gröt.

Kommentarer
Postat av: David

...och överst på listan hamnar gröten? :)

2011-03-09 @ 21:37:39
Postat av: Petra

Hahaha. Du med din jävla gröt.

2011-03-10 @ 00:52:36
URL: http://laparlanchina.blogg.se/
Postat av: Mormor

Jättebra Ella! Stå på Dig och ät Du gröt, det har inte någon blivit ovettig av! Lycka till! Kram

2011-03-10 @ 08:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback