Helgen

Helgen har varit intensiv och har, som vanligt, gått alldeles för fort.

I fredagskväll var det dags för den omtalade "invigningsriten" på skolan. Denna skulle egentligen ha ägt rum förra veckan, men blev framflyttad på grund av tsunami-evakueringen. Jag var lite orolig över att det skulle bli nollning-stil över det hela, men så var det inte alls. Istället för fåniga lekar och pinsamma upptåg, blev det istället mys med mat och mingel runt en öppen eld - mycket trevligt. Förutom att hänga med min bästa buddy Gabriel lärde jag, till min stora glädje, även känna ett helt gäng andra chilenare, och det visade sig till och med att några av dessa går i samma klass som jag. Utmobbningen och ensamhetens tid är därmed nu (förhoppningsvis) över!

Mys kring brasan.

Gabriel och jag.

På lördagen åkte jag, Tanja, Bella och Josh till Santiago. Det var galet varmt och våra ben värkte efter en hel dags promenerande, men det var det värt.

Lunch!


Vi tog hissen upp till en av Santiagos kullar...

...där utsikten såg ut ungefär såhär. Om man tittar riktigt noga kan man urskilja de snötäckta Anderna i bakgrunden.



Vi var bara tvungna att testa "mote", som verkar vara riktigt poppis i Santiago och som består av havre blandat med persikojuice och inlagd persika.

Det ska erkännas att jag var lite skeptisk till en början, men det var faktiskt godare än det låter (och ser ut).

På kvällen var vi bjudna på födelsedagskalas hos en av våra klasskompisar, Celoua från Marocko. Hon bor i samma hus som oss, fast på 14:e våningen, och just en sån här gång är det ju verkligen himla smidigt att alla utbytesstudenter bor i samma område.

Hennes mexikanska roomies hade förberett gigantiska mängder plockmat, däribland försvinnande god hemgjord guacamole. En mycket trevlig kväll med god mat och gott sällskap.

Födelsedagsfirande!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Som väntat så har du kommit igång nu och det känns bra. All lycka till Dig! Kram!

2011-03-21 @ 20:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback