Ett fint mottagande

Humöret var inte på topp när jag för en dryg vecka sedan kom hit till Viña del Mar. Hostelet var lite av en besvikelse, det var mörkt ute så jag vågade inte gå utanför dörren och jag kände mig helt enkelt lite ynklig och ensam.

Redan dagen efter, på söndagen, kändes dock allt mycket bättre. Dagen spenderades nämligen med min morbror Åkes vän Alex och hans flickvän Patty. Alex, som bor här i Viña, är från Chile men har bott och jobbat i Sverige, och hans flickvän Patty bor i Santiago.

De hämtade upp mig på hostelet och vi tog sedan en biltur genom både Viña del Mar och Valparaíso, så att jag skulle få en uppfattning om de båda städerna. Vi åt lunch på ett litet men charmigt ställer som endast lokalbefolkningen känner till, och efter lunchen åkte vi till köpcentrumet och fixade en chilensk mobil till mig. Dagen avslutades sedan med glass och kaffe vid ett grymt häftigt kafé, med väggar gjorda av glas, precis vid stranden. En mycket fin dag med andra ord.


Stället vi åt lunch på är så populärt (och litet) att man får räkna med ungefär en halvtimmes köande för att komma in.


Alex, Patty och jag.


Alex passar på att skriva en kommentar på väggen medan vi köar...


...nämligen denna fina välkomsthälsning!


Insidan av det omåttligt populära lunchstället - speciellt och charmigt!




Churillana - ett av Chiles måsten.


Kaféet på stranden.


Inte fy skam.







Kommentarer
Postat av: Mormor

Oh Gabriella! Det känns så skönt veta att Åkes vän Alex finns, vilka fina vänner Du får överallt där Du är, men det förstår jag ju också "man får det man förtjänar" eller hur gumman. Kramar :)

2011-03-07 @ 07:50:45
Postat av: Moster

Härligt!



Kram:-)

2011-03-07 @ 18:47:56
URL: http://www.coachann.nu
Postat av: Kusin Linda

Najs! Verkar helt fantastiskt fint, jag hoppas att du har det bra!

2011-03-08 @ 13:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback