Cykelutflykt, höstfärger och världens minsta kaffekoppar

På lördagen tog vi bussen ut till Maipu, ett område som är känt för sina många vingårdar. Där hyrde vi cyklar och spenderade sedan hela dagen med att cykla runt bland vinodlingar, njuta av det vackra vädret och provsmaka alltifrån oliver, ostar och soltorkade tomater till kolasåser, sylt och choklad.

Svenskor med nyinköpt morgonkaffe = glada svenskor.


Peppade inför cykelutflykt!

Christian var kartläsare och tog därför täten.

Vi andra försökte hänga med så gott vi kunde.


Åh, vad jag har saknat att cykla.



Efter en titt på kartan och en snabb genomgång av de olika alternativen valde vi att åka till...

...en kombinerad choklad- och olivoljefabrik.

En himla mysig liten butik, med oliver, olivmarmelad och olivolja i överflöd.

Och så choklad förstås.

Här på bordet hade de dukat upp en massa goda tilltugg som vi fick provsmaka. Vi smakade på ungefär allt.

Nästa stopp på turen blev en vingård. Vi var inte riktigt säkra på om vi faktiskt var på rätt väg, men efter en hel del trampande, svärande över gropar i marken och "är det här verkligen rätt väg??" kom vi till slut fram till vårt slutmål. Väl där åt vi en välförtjänt lunch, och efter det gick tjejerna och Romain på en vinprovning medan jag och killarna vandrade runt bland vinodlingar. Himla mysigt.









Kanske mysigaste uteserveringen.



Jag kände för att vara lite rebellisk och trotsa det argentiska köttet och beställde in en sallad med oliver och getost istället.













På kvällen var det dags för argentinsk grillafton på hostelet, och såklart bjöds det på en hel del köttbitar och empanadas. Min favorit var nog ändå tomaterna, tror det var de godaste tomater jag någonsin ätit.



Eftersom vi inte ville gå och lägga oss riktigt än traskade vi iväg till ett kafé där man fick hjärtformade kakor och sitt kaffe serverat i världens minsta kaffekoppar.



En fin avslutning på en himla fin dag!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mmmm, chokladen...:) Jättefina bilder som vanligt!

2011-06-08 @ 21:39:33
Postat av: Petra

Ella, du börjar bli en riktig mästerfotograf ju med den där kameran ;) ser mysigt och höstigt ut!

2011-06-09 @ 06:36:49
URL: http://laparlanchina.blogg.se/
Postat av: Mormor

Vilka fantastiska bilder , Du har en massa minnen med Dig av resan det förstår jag. Men Du kaffe-koppen och hjärtana, det skulle det serveras på flera ställen tycker jag. Jaa se mormor är det nog flera som säger nu.

2011-06-09 @ 16:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback