Won't you call my private number? We can go away for the summer

Trots att jag inte har lektion förrän vid fyra idag klev jag upp i ottan för att ta första bussen till campus. Jag har ett ganska stort och svårt prov i nationalekonomi imorgon, och igårkväll fick jag ett panikartat mail från min vän Felipe där han skrev att han nyss fått reda på att provet skulle omfatta betydligt mer än vi trodde. Och ja, det var lite mer. Närmare bestämt runt en 400 sidor mer, varav vilka jag har läst ungefär noll. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Efter en riktigt tung hösttermin i Spanien rent studiemässigt och en miljon kontroller, prov och grupparbeten här i Chile börjar jag bli ganska less på skolan nu. Jag behöver sommarlov.

Det här är alltså en del av det nya materialet som jag ska försöka ta mig igenom, förstå och memorera tills imorgon. För att citera Felipe: "We are so screwed."

Min anteckningar från senaste lektionen - en ovanligt produktiv sådan. Nämnde jag att jag är skoltrött?

På vägen hem från skolan imorse blev jag dock lite gladare när jag fick en ny vän - får jag presentera Luis.

Luis visade sig vara både en ypperlig beskyddare samt en väldigt bra lyssnare, och han följde mig nästan hela vägen hem.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Åh vad fin din nya vän är, lite lik Fritz tycker jag :)

2011-06-16 @ 18:12:03
Postat av: Mamma

Och när det gäller det mindre roliga skolarbetet, håll ut de här sista veckorna för alldeles snart har du sommarlov då du kan njuta av sol, bad, skogspromenader, cykelturer, blåbärsplockning, loppisbesök och en massa annat skoj och inte minst det trevliga sällskapet av alla oss som väntar och längtar här hemma!

2011-06-16 @ 18:22:14
Postat av: Mormor

Precis som Din mamma tänkte jag "Fritz upp i dagen", såna väner är bra att ha. Gabriella, 4- 5- eller 600 sidor det klarar Du, det brukar alltid gå bra. Vi håller tummarna :)Det där fixar Du :)

2011-06-16 @ 22:13:16
Postat av: Petra

Hear ya sistah! Hade min 300sidors kontroll idag, gick okej tror jag men det trodde jag de andra gångerna också.. Fan vad jag är skoltrött. Tre veckors köttning återstår innan sommarlov, ska bli skönt! Håller tummarna för dig imorrn. Miss ya linda!

2011-06-17 @ 06:07:06
URL: http://laparlanchina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback