I am leaving for a while can you tell me that we. will. be. Ok

De sista dagarna i Viña ägnades mest åt att umgås med och säga hej då till en massa fina människor, där kvällspromenader på stranden under stjärnklar himmel och fullmåne, en hund vid namn Pepe McScruff, ligga bredvid varandra i soffan och äta kinderägg alldeles för sent på natten, prata minnen och förbanna tiden, samt sambo-middagar nog var bland det allra finaste.


En av de jag fick säga hejdå till var min fine vän Felipe. Han har varit min chilenske bästis under den här terminen och jag vet inte vad jag hade gjort utan honom, både när det gäller skolan men också rent socialt. Det var han som, när det var dags för den allra första praktiska övningen i ekonomisk politik, förbarmade sig över den ensamma utisen, och på den vägen är det. En himla fin vän.


Precis som utlovat lyckades jag också få till en bild tillsammans med min allra bästa portier. Han är alltid glad, håller upp dörren och hälsar med ett glatt ”Hola señorita!”, något som kan få även den allra sämsta av dagar att genast bli lite bättre. Visst borde man kunna klämma in en, helst chilensk, portier i hallen i en etta på 29 kvadrat?




Efter att ha fixat en massa praktiska och urtråkiga men ack så nödvändiga ärenden gick jag och Josh ut och åt en sista sambo-middag tillsammans. Vi gick till restaurangen med charmigaste inredningen och rackarns god mat.


Så kom fredagen och dagen som jag så länge bävat inför – det var dags att åka hem till Sverige igen. Medan jag irrade runt och packade det sista, satt mina två fina kanadensiska pojkar Josh och Brian i varsin soffa och läste recept på svenska typiska maträtter och tävlade i vem som hade bäst uttal. Som enfaldig domare måste jag nog säga att Josh var strået vassare, men något annat vore ju konstigt. Han har ju ändå hört svenska så gott som dagligen i fem månader.


Himla fint också att ha en vän som Brian, som både lagar ens trasiga resväska, följer med till busstationen och bär ens blytunga väskor som om de vore tomma papperspåsar. 


För övrigt så tycker jag att det borde vara förbjudet att behöva säga hej då till så fina människor.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag är helt övertygad om att Du kommer att få återse Dina fina vänner :)

2011-07-18 @ 13:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback