On the road again

Det blev en kort, men välbehövlig, ledighet hemma i Sverige. Eller ja, vid närmare eftertanke är ledighet kanske inte det rätta ordet. Snarare ett delstopp på den här galna, årslånga resan jag är mitt uppe i.

Trots att en stor del av mina två veckor hemma har gått åt till tråkiga, men nödvändiga, praktiska förberedelser som till exempel synundersökning för att kunna hämta ut nya linser, klipptid, förnya recept på medicin, hämta ut malariatabletter, ta de sista vaccinsprutorna, tjafs med både csn och inkompetenta läkare, växla pengar, få min trasiga hårddisk på laptopen utbytt och boka hostel i Chile, har jag även kunnat njuta av att vara hemma igen. Jag har bland annat hunnit med att mysa med mina nära och kära, baka bullar, ha picknick på isen, åka slalom, fira lillasysters födelsedag i förskott, njuta av den fina naturen, träffa både gamla och nya bekantskaper och avslutningsvis spendera några dagar hos David i Linköping.

Nu är alltså resväskan ompackad och ikväll lyfter planet mot Rio de Janeiro, där jag ska tillbringa en vecka tillsammans med bästa Petra - en perfekt avslutning på vår perfekta hösttermin i Salamanca, innan det sedan bär av vidare mot Chile respektive Peru.

Vi ses om ganska exakt 5 månader igen, Sverige!

Redo för Rio! Och ja, det kan tänkas att 4 flaskor solskyddsmedel och ett läppcerat med spf 30 är lite väl mycket för en vecka, men eftersom jag ändå kommer stå ut i mängden på Copacabana bland alla snygga, brunbrända brasilianskor gör jag hellre detta i fyra nyanser av vintervit än i fyra nyanser av grisrosa.

Kommentarer
Postat av: David

149 dagar baby. Jag längtar redan :)

2011-02-17 @ 14:28:32
Postat av: Mamma

Så mysigt att få rå om dig under de dagar du var hemma :) Var rädd om dig och se till att ta tillvara på tiden under dessa fem månader! Kram!

2011-02-17 @ 23:12:22
Postat av: Sis

Hahaha, sista meningen!! Klockren.

2011-02-17 @ 23:14:24
Postat av: Mormor

Det var roligt få rå om Dig och krama om Dig även om dagarna gick alldeles för fort. Var rädd om Dig, det har Du hört förut men jag önskar Dig allt gott, tankarna finns hos Dig hela tiden. Kram <3

2011-02-18 @ 09:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback