Brazil

Rio de Janeiro är verkligen en helt fantastisk stad. Trots att vi bara har varit här i ett par dagar så har vi hunnit se och uppleva så mycket. Allt är verkligen precis som jag hade föreställt mig det; sambamusik på stranden, stringbikinis och minimala badshorts. Det verkar för övrigt råda en allmän no shirt-policy bland stadens manliga befolkning - klädkoden är badshorts och flipflops, oavsett plats och tid på dygnet. Att få en brasilienare att ta på sig en tröja verkar vara ungefär lika lätt som att få mig att förstå det roliga i i T-konton, kassaflödesanalyser och periodiseringsfonder  - it just ain't gonna happen.

Hittills har vi mest utforskat vårt område och hängt på stranden - mycket trevligt. Vädret är inte fy skam det heller; 34 grader och strålande sol. Trist bara att det är så galet höga vågor att det är lika med livsfara att försöka svalka av sig lite. Efter en mindre nära döden-upplevelse igår håller vi oss numera bland barnen vid vattenbrynet och badar på sin höjd fötterna. Kalla oss mesiga, men vi lever gärna ett tag till.

En annan baksida när det gäller strandlivet är det faktum att alla brassar är så jäkla snygga. Jag har nog aldrig känt mig blekare eller mer malplacerad än vad jag gjorde igår när vi äntrade playan. Funderar allvarligt på att kolla upp om det finns någon möjlighet till spraytanning här i närheten, för med mina femtioelva flaskor spf 30, där solkrämen lägger sig som en vit, tjock och ogenomtränglig som en pansarvägg, hinna på huden så lär det ju ta ett tag innan jag får den där galet snygga brännan jag så avundsjukt suktar efter.

Mellanlandning på Charles de Gaulle - nu kör vi!


Man märker att man inte är i Sverige längre när det växer aloe vera-växter på trottoaren.

Inte helt fel.

We ♥ Brazil.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tycker att det låter alldeles utmärkt att ni håller er bland barnen vid vattenbrynet ;) Fortsätt att vara rädd om er!

2011-02-22 @ 17:38:59
Postat av: Mormor

Jag vill också att ni är bland barnen helst på stranden. Var rädd om Er och ta hand om varandra. Kram

2011-02-22 @ 21:52:37
Postat av: Ann Gotttfridsson

Se dig, som brassarna gör, en exotisk och vacker nordbo, vacker och unik!

Kram!

2011-02-24 @ 17:56:35
URL: http://www.coachann.nu
Postat av: Moster

Och lek med vuxna barn också:-)

2011-02-24 @ 17:57:34
URL: http://www.coachann.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback