Väl värt mödan

Så kom den till slut, dagen med stort D.

Det är eftermiddag, jag står i köket och har precis lyckats koka sönder mitt andra ägg för dagen. Plötsligt hörs ljudet av ringklockan. Mitt hjärta hoppar över ett slag, dels av chocken men framförallt av förväntan - tänk om idag är dagen vi alla har väntat på? När jag sekunden senare öppnar dörren så står han mycket riktigt där, i sin röda fina jacka och keps med VTR tryckt i vita bokstäver. Jag pratar såklart om internet-installatören.

Istället för att trängas i fönstret i Tanjas rum, stjälandes vår okände grannes galet sega internet (det var nämligen främst i Tanjas fönsterkarm som signalstyrkan var någorlunda okej) kan vi nu sitta precis var vi vill i hela lägenheten och använda vårt alldeles egna bredband. Helt fantastiskt, och helt klart värt all frustration, alla femtioelva fingeravtryck och alla timmarna på civilregistret och på internetföretagets kontor.

Så vackert.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej Gabriella! Grattis till Ditt internet! Min "rauter" är liten och vit och till den har Din pappa gjort en liten fin hylla i vitt så det så!!!

2011-04-14 @ 10:06:15
Postat av: Mamma

Ja, grattis! Spännande också att se om ett mer "lagligt" internet kan göra skype-kvaliten lite bättre ;)

2011-04-14 @ 10:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback