Festival

I helgen var det alltså dags för festival i Santiago. Festivalen ägde rum i en stor park mitt i staden, och lördagen spenderades till största delen inne på festivalområdet med kanonväder (om än lite väl varmt mitt på dagen), skön stämning, god mat och bra musik. När det väl var dags för The Killers att inta scenen var vi, och resten av festivalbesökarna, taggade till max. Och vilken spelning sedan! Väldigt bra liveframträdande, och vi hoppade och sjöng med för allt vi var värda.

En mycket bra dag med andra ord, trots det lilla missödet vi hade när det gällde boendet. När vi på lördagsförmiddagen väl kom fram till hostelet som vi hade bokat kvällen innan, visade det sig nämligen vara något fel på hemsidan - hostelet var fullbokat och den bokning vi trodde att vi hade gjort, gällde i själva verket inte. Inte helt optimalt, framförallt med tanke på att vartenda hostel i hela stan var fullbokat till följd av festivalen. Som tur var klev dock vår fine vän Peter, som egentligen skulle ha pluggat tillsammans med mig i Viña men som istället nu praktiserar på Svenska ambassaden i Santiago, in som en räddande ängel och erbjöd oss husrum. Himla fint gjort, och jag vet faktiskt inte vad vi hade gjort utan honom.

Efter konserten blev vi hembjudna på grillfest hos Peters vänner som också pluggar vid UAI, men på campuset som ligger i Santiago (mitt universitet har två campus; ett här och ett i Santiago). Mycket trevligt, och kul också att träffa alla utbytesstudenterna som pluggar på Adolfo Ibáñez i Santiago.

På söndagen drog Tanja, Bella och Johan iväg till Bolivia, medan jag stannade kvar i Santiago och spenderade dagen med Peter. Dagen inleddes med en lång frukost i solen på balkongen, som sedan följdes upp av ett väldigt intressant museibesök och en helt fantastiskt god lunch. Efter det strosades det planlöst runt på Santiagos gator, innan det sedan var dags för mig att åka hem.

Johan, Bella och Tanja i tunnelbanan på väg till festivalområdet.

Festivalen heter "Lollapalooza" och har funnits sedan några år tillbaka, men i år var första gången som den kom hit till Chile.

En av festivalens huvudsponsorer var Coca Cola Zero, vilket bland annat innebar utdelning av gratis cola hela dagen - mycket uppskattat.

Skön stämning inne på området.

Egentligen ingick det bara en burk med guacamole till nachosen, men jag och Tanja fick två - någon fördel (för vi räknar faktiskt inte alla busvisslingar, allt biltutande och sliskiga kommentarer till denna kategori) av att vara blondin ska man väl ha?




The Killers!

Ett gäng glada sprekare från Linköping i Santiago!

Lunch med Peter!

lt="" />
Stället vi åt på var ungefär som Kungshuallen i Stockholm, med den skillnaden att här serverades i princip bara fiskrätter. Väldigt gott, fräscht och charmigt.

Efter lunchen bestämde Peter sig för att försöka sig på att köpa med sig lite fisk hem, något som visade sig vara lättare sagt än gjort eftersom det fanns en hel uppsjö av konstiga fiskar, ålar, havsaborrar och bläckfiskar att välja bland.


Kommentarer
Postat av: Mormor

Här skulle Din lillebror Jonatan fått vara med CocaCola hela dan, en röd stol skulle Du tagit med Dig till honom.

2011-04-05 @ 21:20:45
Postat av: Ella

Haha jag Bubben hade verkligen varit i himmelriket på den festivalen, och då tänker jag såklart främst på utbudet av gratis coca cola (även om vi kanske inte borde uppmana hans redan ganska långt gångna beroende).

2011-04-08 @ 00:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback