Sandboarding

Förra helgen tog vi bussen till ett par sanddyner ungefär 15 minuter härifrån, för att testa på den ädla sporten sandboarding. Ganska svårt, framförallt för mig som är van att stå på ett par skidor och knappt har testat snowboard, men ändå fruktansvärt roligt. Riktigt billigt också - 15 kronor för en timme. Ibland är Sydamerika rätt bra ändå.

Redo och laddade!



Brädan måset vaxas mellan varje åk, och smidigt nog krävs det inte mer än en stump stearinljus för ändamålet.

Tanja visade sig vara en riktig naturbegåvning på sandboarding...

...liksom Johan...

...och Josh.

Nåväl, till viss mån i alla fall.

Även om också jag ser riktigt proffsig ut på brädan...

...var jag kanske inte riktigt lika tuff i verkligheten, åtminstone inte första åket.






Sandängel!









Trots ett par vurpor, sand precis överallt och x antal sandloppebett, var nog det här faktiskt en av de bästa dagarna hittills.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Av dina bilder att döma tycker jag nog att Sydamerika verkar vara bra mycket bättre än bara "rätt bra" ;)

2011-04-02 @ 01:05:10
Postat av: Mormor

Jaa Gabriella nu när mormor närmar sig 80 så är det här något nästan ofattbart, men jag gläds med Dig. Det är fantastiskt roligt att få följa Dig, men Du vet "Var rädd om Dig". Kram!

2011-04-02 @ 09:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback