Förändringarnas tid

I fredags var det dags att säga hejdå, dels till det gamla campuset och dels till mitt gamla rum. När det gäller campuset så är det nya nu till slut (nästan) helt färdigbyggt och all undervisning kommer från och med den här veckan att bedrivas där. Angående rummet så roterar vi som bekant här i hushållet och i fredags var det dags för mig och Tanja att byta rum.

Det här borde egentligen ha varit en högst traumatisk och omvälvande dag i mitt liv med tanke på hur svårt jag alltid har haft för förändringar, men jag antar att jag har börjat bli van vid det här laget. Och varför klaga när dessa förändringar oftast leder till något bättre?

Flyttdags!

Selwa, Josh och Christian var glada över att få byta campus. Jag var mest sentimental.

Jag kommer framförallt sakna den fina utsikten.



Bytet av rum gick faktiskt förvånansvärt snabbt och smärtfritt. Himla smidigt det där med att ha en alldeles egen kundvagn i byggnaden. Det borde fler ha.

Mitt rum för den närmsta månaden - the master bedroom!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Gabriella, Du är en mästare på att skriva. Ibland lockar Dina inlägg till tårar och ibland till skratt. I dag det senare,för bilden med kundvagnen slår alla andra bilder. Flyttbilen tillhörde väl skolan kan jag tänka eller???

2011-04-26 @ 15:55:46
Postat av: Ella

Haha ja flyttbilen var mycket riktigt för skolans räkning, för oss räckte det med kundvagnen ;D

2011-04-26 @ 16:11:18
Postat av: Petra

Haha, bilden på dig och kundvagnen och kaoset bland dina tusen prylar är alltbra rolig ;)

2011-04-26 @ 18:00:16
URL: http://laparlanchina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback