Femte gången gillt

Japp, det är sant. Då har även jag gått över till den mörka sidan och skaffat en blogg. Verkar lite smidigare än att fortsätta skriva på resdagboken, och när jag tänker efter så reser jag ju faktiskt inte runt så mycket heller ;P

 

Det känns i alla fall riktigt bra att vara tillbaka i Salamanca igen, jag har verkligen saknat livet och atmosfären här. Varje gång jag kommer hit kommer jag ihåg varför jag återvänder gång på gång.

 

Resan hit gick bra, med undantag för en del smärre motgångar, t.ex. det faktum att vårt bussbolag tydligen hade bestämt sig för att strejka lagom tills vi kom dit, och när vi väl hade släpat runt vår nätta packning på 43 kg i Madrids tunnelbana och lyckats ta oss till tågstationen visade sig att vi precis hade missat tåget till Salamanca och att vi var tvungna att vänta i 2,5 timmar på nästa tåg. Som tur var hade vi hade vi ett par avsnitt av SATC att underhålla oss med i väntan på tåget. Vid elva på kvällen efter en drygt 18 timmar lång resa som normalt sett brukar ta 7-8 timmar nådde vi ändå till slut vår slutdestination. Det var jättekul att träffa familjen igen, även om det kändes lite konstigt och vemodigt med tanke på det som har hänt sedan sist. De berättade att de försöker fungera så vanligt som det bara går, men att det vissa stunder är svårt. Allt verkar så overkligt, jag har nog inte riktigt förstått det än…

 

Hittills har vi mest tagit det lugnt, med lite shopping, sol och bad vid poolen och lite strosande på stan. Petra har varit här en gång tidigare men bara under ett par timmar på kvällen, så första dagen här gav jag en liten guidad tur i staden. Det kändes lite som att vara tillbaka på jobbet, med den skillnaden att jag istället för torndubbelpjäser och eldledningscentraler nu fick berätta om katedraler, torg och de bästa tapasbarerna. Klimatet är väl lite annorlunda det med; från att nästan inte ha haft någon känsel i fötterna till följd av sibirisk kyla de senaste veckorna på jobbet till att nu önska att det vore lite mer accepterat att gå rund i endast bikini på stan. Jag ska dock inte klaga, jag älskar verkligen värmen här, och tycker att 29 grader klockan elva på kvällen är ganska lagom.

Mellanlandning i Prag. Min älskade tant-tidning är såklart med på flyget!Petra med vår nätta packning... Äntligen framme!


Kommentarer
Postat av: Linda

Sjukt snygg väska du har är det iallafall!

2010-09-08 @ 06:19:01
Postat av: Ella

Haha ja, så sant! ;D

2010-09-13 @ 22:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback