Det där med ålder...

22 år. Det är väl ingen ålder egentligen, men nog känner man sig lite gammal alltid när man vid frukosten sitter och gäspar för att man har sovit så lite (6,5 h) medan ens flatmate på 17 år glatt berättar att hon varit ute hela natten och kom hem klockan sex imorse, dvs. för två timmar sedan. Nu har jag i och för sig gjort precis samma sak en gång i tiden, men det är just det som är grejen. Då hade jag inga som helst problem med att komma hem lagom till frukosten och sedan gå iväg till skolan, medan det nu krävs åtskilliga koppar kaffe för att vakna till liv om jag har sovit ett par timmar för lite. Det var bättre förr helt enkelt.

 

 

Min födelsedag igår var i alla fall helt underbar. Den började med att Petra kom in i mitt rum och sjöng på morgonen, med presenter och frukost på sängen. Det finns en butik här som heter Womens’s Secret, och där finns det bl.a. en fantastiskt fin pyjamas som jag har gått och suktat efter ända sedan vi kom hit. Vi var inne där i förrgår men min storlek fanns, till min stora besvikelse, inte kvar. Petra tyckte att vi kunde komma tillbaka dagen därpå, och att jag då kanske kunde köpa någon annan istället. Hon var ganska tydlig med att hon tyckte att jag borde vänta, vilket jag inte tänkte så mycket på då, inte förrän igårmorse när jag öppnade presenten som visade innehålla min fina pyjamas, i min storlek. Hon hade alltså dagen innan köpt den sista i min storlek, och sedan sprungit hem och gömt påsen innan vi skulle ses på stan. Hon är verkligen helt otrolig, och jag blev så glad. Hon hade också lyckats hitta ett födelsedagskort som passade helt perfekt, där det stod ”Det finns en röst i ditt huvud som säger köp dig en fin present! Men det finns också en röst i din plånbok som säger ”jag kan inte, jag kan inte” och så hade hon själv skrivit dit ”och det är därför, som jag köpte den till dig!” Jag känner mig lyckligt lottad som har en så fin vän :)

 

 

På förmiddagen tog vi en sväng på stan, vi köpte bl.a. hårinpackning och ansiktsmasker som vi skulle använda på vår SPA-stund på gymmet efter lunchen. Min spanska mamma María José frågade vilken min favoritmaträtt var, men vi hade redan ätit mina två favoriter den här veckan så det blev paella till lunch igår, men det är ju inte fy skam det heller. Till efterrätt blev det glass och hemmagjord flan, och så sjöng pappa Juan och dotter Maria en mycket, ehm, högljudd och vacker (?) version av Cumpleaños Feliz, och så hade de lämnat en present på min säng; en sparbössa i form av en gigantisk groda  ;D (det mest typiska för Salamanca – ”La rana de Suerte”) Och ja, en sparbössa kan jag onekligen behöva..

 

 

Efter lunchen traskade vi alltså iväg till gymmet för lite pampering. Det blev dock inte riktigt som vi hade tänkt oss, eftersom varken jacuzzin, torr-eller ångbastun var på.  Den roliga killen i receptionen hjälpte oss dock och satte igång allt, men det tog så lång tid för jacuzzin och ångbastun att bli varma, så vi fick nöja oss med torrbastun, men det var ju bättre än ingenting :) Senare på kvällen gick vi ut och åt middag, och efter det blev det biomys. Vi halvsprang till bion eftersom middagen hade dragit ut på tiden, men väl där upptäckte vi att det inte fanns en enda själ inne i salongen. Tydligen är inte filmer med Jennifer Aniston så populära här, eller så är torsdagar klockan 22:45 helt enkelt inte en bra biotid. Inte oss emot, för nu kunde vi ju välja fritt bland platserna och prata hur mycket vi ville ^^ När killen som skulle sätta igång filmen kom in och såg oss började vi skratta, han sa något i stil med "Hoppas ni får det trevligt" och då kläckte Petra (såklart) ur sig att det var min födelsedag. Han skrattade och sa grattis och gick ut, men en kvart senare öppnades dörren igen och han klev in med världens största popcornlåda i händerna. Vi trodde att han också skulle se på filmen, men så gick han fram till oss, räckte mig popcornen och sa "Felicidades" och flinade, innan han gick ut igen. Mycket trevligt måste jag säga, även om vi var så proppmätta efter middagen att vi knappt lyckades få i oss de små popcornlådor vi köpt själva ;D

 

Jag hade med andra ord en väldigt bra födelsedag, mycket tack vare fina Petra :)

Así que, muchísimas gracias, mi parlanchina!

 

 

Beslutsångest - var ska vi sitta?

 

Äh, här blir bra!

Popcorn i mängder. Orkade tyvärr inte äta ett endaste popcorn från den stora lådan, men det var onekligen en fin gest!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Petra

Åh, vad fint du skrivit. Du förtjänade en underbar födelsedag ju!!

2010-09-17 @ 19:59:01
URL: http://laparlanchina.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ännu en födelsedag långt bort ifrån oss i Härnösand. Tomt för oss men tur för dig att du har en så fin vän och en så fin spansk familj som kunde göra den så bra! Kram!

2010-09-18 @ 17:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback