Antiklimax

Idag hade vi vår första skoldag. Jag hade svårt att somna igår, och när jag väl gjorde det drömde jag bara en massa mardrömmar om att vi inte hittade till rätt sal, att vi skulle komma för sent och så vidare. All oro visade sig dock vara obefogad, eftersom första dagen endast bestod av ett informationsmöte för oss Erasmus-studenter. Det verkar dock vara lite småbökigt att välja kurser och så, framförallt med tanke på att många kurser inte är lärarledda utan endast består av en tenta (hjälp!) och att 1,25 créditos españoles = 1 ECTS. De flesta kurserna här är på 6 eller färre créditos españoles, vilket innebär att vi måste läsa galet många kurser för att nå upp till 30 ECTS på en termin. Det faktum att man verkar tenta i samtliga kurser i januari gör ju inte direkt saken bättre, men den dagen, den sorgen.

 

Madre mía, hur ska det här gå?

 

 

 

Nu till en helt annan sak: det är ju inte direkt någon nyhet att jag och Petra har lite svårt när det gäller att fatta beslut, och det är precis vad jag förklarade nyss för servitören på ett av våra favoritkaféer när vi inte kunde välja vad vi ville beställa. Han skrattade och sa "ah jag förstår...så vem av oss skulle ni välja?" och syftade på sin kollega. Argumenten var bl.a. att vår servitör var yngre, men å andra sidan var ju den äldre lite mer "klok och erfaren". Mycket svårt beslut med andra ord, särskilt med tanke på att vi inte ens kan bestämma oss för om vi vill ha rött, grönt eller svart te. För allas trevnad tog vi därför till det väl beprövade knepet att le och se oförstående ut. Funkar alltid.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Ella, det brukar ju alltid ordna sig för Dig, så Du kommer att klara allt detta galant :)

2010-09-20 @ 21:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback