En heldag med kusin Erik

I tisdags tog jag återigen en sväng till huvudstaden, denna gång för att hänga lite med min käre kusin Erik som tillsammans med några kompisar hade tagit en veckas paus från ett kallt Sverige och ex-jobb på KTH till förmån för lite sol, värme och god mat.

Vi åt den spanska specialitén chocolate con churros, spanade in fotbollstadion och tjurfäktningsarenan, åkte vilse med tunnelbanan och njöt i fulla drag av det underbara vädret. En riktigt fin dag med andra ord.

Fikadags i solskenet!

Erik gillade skarpt chocolate con churros.

Kusin och jag utanför tjurfäktningsarenan.

Nu är jag inte världens största fan av Madrid som stad, snarare tvärtom, men området där killarna bodde var faktiskt riktigt charmigt. Medan de andra tog en välbehövlig siesta gick jag på upptäcktsfärd, och jisses vad många häftiga butiker jag hittade, som t.ex. den på bilden ovan. Detta resulterade i en betydligt tunnare plånbok, men det var det värt - jag fick ju en ny kompis i form av ägaren till en av dessa helt oemotståndliga butiker på köpet. Han hette Johnny, kom från Colombia och fick mig att lova att jag aldrig skulle sluta le. Madrid är nog en ganska trevlig stad ändå.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Mormor njuter när jag ser att Du trivs och har trevligt. Fortsätt le så ler livet emot Dig.

2010-10-29 @ 08:23:43
Postat av: Mamma

Vilken rolig grej att få träffa kusin Erik i Madrid :)

2010-10-29 @ 08:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback