Lördag 23:e oktober

Den här lördagen blev inte riktigt lika produktiv som jag hade tänkt mig, även om den började lovande.

Efter att ha släpat mig upp till frukosten klockan halv nio, traskade jag iväg till gymmet lagom tills detta öppnade. Härligt med en tidig start på dagen. Problemet var bara att jag sedan, på något mystiskt sätt, blev kvar där ända till halv två. Eftermiddagen försvann även den i ett nafs; helt plötsligt var klockan halv nio och dags för middag. Trots att jag inte gjorde en tiondel av allt som står på min att göra-lista fick jag en hel del uträttat ändå, däribland en stunds solande i parken, en sväng till tågstationen för att köpa tågbiljetter och ett besök på den årliga bokmässan på Plaza Mayor. Den sibiriska kylan som vi har haft här i en dryg vecka verkar ha gett vika för någon slags indiansommar (om än endast temporärt är jag rädd), vilket jag inte tror någon klagar över. Att kunna gå runt i t-shirt i slutet på oktober är ju faktiskt inte fy skam.

Det har, med andra ord, varit en helt okej lördag här i Salamanca.

Bokmässa på Plaza Mayor.


Borde antagligen ha köpt någon sådan här bok...

...eller möjligen denna...

..men kom istället hem med två charmiga tidningar från 60 respektive 70-talet. Den lilla boken om Rödluvan är en present till pappa Juan (av åtskilliga anledningar).

Kommentarer
Postat av: Petra

Rödluvan - KLOCKRENT

2010-10-24 @ 20:39:22
URL: http://laparlanchina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback