Invasion

Min lägenhet har blivit invaderad av holländskor. Det är normalt sett tre stycken som bor här permanent, men den här veckan har det kommit fyra till. De är högljudda, kan inte ett ord spanska och är löjligt unga (skulle tippa på 14-15 år). Som tur är stannar de bara i en vecka. Staden kryllar verkligen av holländare. Jeremy har en teori om att de planerar att ta över hela Spanien, och att de börjar med Salamanca. Just nu känns denna teori faktiskt inte helt osannolik.

Nu ska jag trotsa mitt snorande och snörvlande och ge mig ut på halsduksjakt på stan tillsammans med Petra. Det är höst i Salamanca.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Bra att du skriver! Skriv mer! :) Stor kram

2010-10-16 @ 17:19:16
Postat av: Petra

Jag tror Jeremy kan se in i framtiden.

2010-10-16 @ 20:36:33
URL: http://laparlanchina.blogg.se/
Postat av: Ella

Jag gör mitt bästa, A-K! :) Kramar!



Haha ja...fast då tycker man ju att han borde ha kunnat förutse att hans byxor skulle vara blöta på morgonen, och att han därmed skulle ha sluppit gå till skolan i pyjamasbyxor? ;D

2010-10-18 @ 23:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback