Grupptryck

Märkligt det där med grupptryck egentligen.

Trots att jag egentligen inte är det minsta fotbollsintresserad, har jag ikväll spenderat drygt två timmar i en kö, samtidigt som jag har tittat på en fotbollsmatch som höll på i lika många timmar. Några av mina flatmates; Jeremy från USA, Marlene från Schweiz och en ny tjej från Holland (så pinsamt men jag har inte lärt mig hennes namn än:S), ville gå och titta på matchen på storbildsskärmen på la Plaza Mayor, och väl där tänkte vi att om vi ändå ska stå och titta på matchen skulle vi ju lika gärna kunna göra det köandes liksom.

Så nu har jag ändå en bild på mig själv och den där glänsande bucklan, och I blame it on the grupptryck.

Fotboll är lite sådär småstort här i Spanien...


Längst bak i kön, lyckligt ovetandes om hur löjligt lång den i själva verket var.

Jeremy, Marlene och....ny, trevlig, holländsk tjej (roomie med Marlene).


EM-pokalen från 2008...

...och VM-bucklan från i år.

Självklart är jag den röda (=Spanien) trogen!

Kommentarer
Postat av: Sistah

Aaah, skyll på grupptrycket du! Jag vet nog att du är en äkta fotbollsnörd innerst inne ;)

2010-10-09 @ 18:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback