Madre mía

Nog för att lektionerna i ekonomisk struktur brukar vara svåra och bara allmänt hopplösa, men då är man åtminstone beredd på det.

Det var jag däremot inte inför dagens lektion i avancerad makroekonomi. Vår lärare, den "dåliga ängeln" brukar normalt sett vara väldigt bra och pedagogisk, men idag måste han ha fått en tillfällig sinnesförvirring eller dylikt. Han pratade och pratade och pratade, och det enda han skrev ner på tavlan var formler i evinnerlighet med en massa olika bokstäver, där han inte förklarade vad hälften av dessa stod för. Vi snackar maximal köttning. Jag och Petra satt mest bara och skrattade uppgivet, och mina anteckningar ska vi inte ens gå in på. En massa frågetecken, skeva grafer och ett ord som jag fortfarande inte vet vad det är och som jag därför stavade på ett nytt sätt varje gång det dök upp, bara för att liksom gardera mig.

Jag hoppas verkligen inte att man behöver lära sig alla dessa formler i huvudet till tentan, för då är jag ganska körd. Men ja, den dagen, den sorgen.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jävla angel malo.

2010-11-03 @ 23:35:56
URL: http://laparlanchina.blogg.se/
Postat av: Linda

Det är fantastiskt kul att läsa hur du har det. Jag vill också komma och hälsa på! /Kusin

2010-11-04 @ 10:29:42
Postat av: Ella

Eller hur, Petra.



Åh vad roligt Linda! Jamen gör det vettja! ;D

2010-11-04 @ 13:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback