Petra och hennes fantastiska fantasi

Jag vågar nästan inte ens föreställa mig hur tråkig min tillvaro här hade varit utan Petra. Hon kommer alltid med de mest klockrena kommentarer, och det är praktiskt taget omöjligt att ha tråkigt tillsammans med henne.

Ett exempel på detta är när vi frågar en av personalen på Carrefour om de har rödbetor. Hon nickar och tecknar åt oss att följa efter henne. Petra säger då andäktigt:
"Det känns som att jag är i Gringott-banken i Harry Potter och blir ledsagad av en goblin - du vet, en av de där korta som jobbar där och som alltid går runt med nycklar."

Nog för att den här kvinnan både var ganska kort och hade sina nycklar i en nyckelknippa vid höften, men ändå.
En eloge till Petra och hennes fantasi.

Kommentarer
Postat av: Petra

Hahaha... Du är inte alltför dålig själv, "afternoon snack" "all hottie's day"

2010-11-07 @ 14:20:37
URL: http://laparlanchina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback