Snö

På vägen till lektionen i italienska ikväll så började det snöa. Det snöar tydligen väldigt sällan här i Salamanca, och snön ligger oftast inte kvar så länge, men ikväll snöade det. Om än bara i några minuter, men ändå. Himla mysigt tyckte vi, och det verkade vi inte vara ensamma om. Det var som att tiden plötsligt stod stilla; människorna på gatan stannade upp, tittade mot himlen och log.

Det är med andra ord dags att börja fundera på att ta ur mina trogna följeslagare solglasögonen, som har varit lika självklara (och livsnödvändiga) som block, penna och vattenflaska, ur skolväskan och istället börja se mig om efter en lite varmare jacka.

Snart. Jag måste bara förbereda mig mentalt först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback