Snökaos

När jag skulle gå hem efter latinlektionen ikväll blev jag onekligen lite förvånad över att se att det snöade ganska rejält ute. Ännu mer förvånad blev jag dock av det faktum att alla spanjorer verkar plocka fram paraplyet när det snöar. Lite märkligt enligt min mening, men kanske värt att testa?

På hemvägen noterade jag även den enorma mängden stillastående bilar på gatorna, och ett flertal polisbilar med sirener och blåljus igång. Jag frågade vår vaktis Javi vad som hänt; med tanke på att trafikstockningen sträckte sig över flera kvarter trodde jag att det hade inträffat en stor olycka eller liknande. Javi skrattar dock bara, rycker på axlarna och säger "Nej då, det har inte inträffat någon olycka - det snöar bara".

Salmantinerna verkar med andra ord inte kunna hantera ett par flingor snö utan att det ska bli trafikkaos.
Poor suckers - you ain't seen nothing yet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback