Från kylan in i värmen

Från kylan, in i värmen....nä, Lasses låttext stämmer inte riktigt in på vår situation just nu. Här är det snarare från kylan, in i ännu värre kyla.

Jag är fullt medveten om att ni har det betydligt kallare hemma i Sverige än vad vi har det här, men där hemma har ni ju åtminstone riktiga vinterkläder att ta på när ni ska ge er ut, och framförallt - värme inomhus. För varmt inomhus, det är en lyxvara som vi inte är förunnade här.

En stor del av vår vakna tid går åt till att beklaga oss och svära över den förbannade kylan, och ett exempel på detta är vårt sms-samt al som ägde rum för några dagar sedan:

Petra: "Nu tröttnade jag på den här puta de miedra Estructuran. Kallt som fan är det också."
Jag: "Jag tröttnade precis själv på den ostia puta italienskan. Har byggt ett bo i sängen av tre filtar och går all in med tjocksockar, tjocktröja, värmekudde och te. La vita è bella."

Eftersom temperaturen inomhus i våra respektive hushåll resulterar i både ofrivilliga skakningar och koncentrationssvårigheter och därmed ganska låg produktivitet när det gäller tentaplugget, bestämde vi oss för att tillbringa fredagen och lördagen på den Geografiska och Historiska fakulteten istället; den enda fakultet som faktiskt verkar ha fullt fungerande element.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback