Flashmob i Salamanca

Idag anordnades det en så kallad "flashmob" på Plaza Mayor. En flashmob innebär att en grupp människor plötsligt samlas på en offentlig plats, gör något "spontant"/oväntat under en bestämd tid, för att sedan skingras och fortsätta det man höll på med innan flashmoben, som om inget hade hänt. Den här flash moben var främst riktad till utländska studenter vid universitetet, och gick ut på att alla skulle göra göra vissa rörelser samtidigt till en speciell låt - en dans, helt enkelt.

Våren 2008 genomfördes den allra första flashmoben i Salamanca, som gick ut på att alla inblandade, vid en speciell signal, plötsligt skulle frysa mitt i sina rörelser och stå helt stilla tills nästa signal ljöd för att sedan låtsas som att inget hade hänt. Jag var med och jag måste säga att det var riktigt kul, trots hällregn. Om ni vill se en video kan ni klicka här.

Duktig (läs nördig) student som jag är medverkade jag dock inte vid dagens flash mob eftersom jag hade lektion i latin, men jag passerade torget precis när hade börjat och tog då ett kort. Lokal-tv var där och filmade, och vill ni se reportaget gör ni det här.

Idag på Plaza Mayor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback