Bra start på dagen

Med risk för att informationen jag nu tänker delge mig av är intresseklubben antecknar-material, måste jag bara få berätta vilken fantastiskt bra start på dagen jag fick idag. Jag lyckades nämligen uppnå två av mina mål när det gäller träningen; 5 km på löpbandet och 100 kg i benpress. Det här må vara ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för mig. Helt klart värt svimningsskänslorna, de smärtande vadmusklerna och nära döden-upplevelsen vid åsynen av mitt knallröda fejs i spegeln.

(Mitt ansikte som numera hade antagit fyra nyanser av rött var för övrigt något som, av helt naturliga skäl bör medges, även verkade uppmärksammas av allmänheten. Hela vägen hem från gymmet var nämligen en enda lång walk of shame, där jag försökte skyla det mesta av mitt omänskligt röda fejs bakom kragen på jackan. Det faktum att en random gubbe stannade, skrattade och sa något samtidigt som han viftade med sin käpp åt mig gjorde inte saken bättre heller. Nu hade jag i och för sig musik i öronen så hans kommentar kan ju lika gärna ha handlat om det fina vädret istället för min ansiktsfärg, men av kroppsspråket att döma är tyvärr det senare alternativet mer troligt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback